Mi kell a babának? Avagy a kelengyelista

Minden kismamát boldogsággal tölt el, amikor elkezdhet vásárolni a kicsinek. A legnagyobb dolgok a legszebbek és amikor már helyére is kerül, akkor az valami csodás érzés egy nőnek.
A nagy izgalmak közepette és főként a hatalmas választékba sokszor bele lehet zavarodni abba, hogy valóban mi is kelhet és mi nem.
Mint a várandós listámnál és a kórházi csomag listámnál itt is arra hivatkozok, hogy nekünk mi vált be az első gyereknél. 
Rengeteg dolog volt amit úgy véltem hasznos lesz és kell, majd nem jött be és még több volt olyan amit nem akartam, feleslegesnek tartottam, de az első hetekben azonnal beszereztem.
Vágjunk neki, írni fogok véleményeket is!

Alap dolgok:
  • kiságy és matrac (ez volt az amiben legnagyobbat csalódtam, sima egyszerű fa ágyat vettünk az egyik nagy bababoltba. Sajnos nem bizonyult strapabírónak így ezt cseréltük, az álomkiságyamra :D - matracból kókuszmatracot vásároltunk, viszont ez annyira jó hogy még most is ezt fogjuk használni.)
  • pelenkázó és pelenkázó feltét (vannak a kombi ágyak, de nekem nem tetszettek, terveztem egy pelenkázót, nem mindennapi méretekkel, hatalmas fiókokkal, kell is a hely hova pakolni, így se férek :))
  • babakocsi (szerettem az elsőt is, de ehhez a kátyús utakhoz kicsinek bizonyult az első kereke, sőt a sport részt nem szerette a nagylány, nem lehetett teljesen ülőbe tenni, mivel az egész sport részt kellett dönteni. 1 éves kora előtt esernyőre cseréltük, úgy döntöttünk ki tudj amikor lesz tesó, meddig kell állnia, olyan védett helyre nem is tudtuk volna tenni, hogy baj ne érje így eladtuk. Most is egy 3 funkciósat választottunk.)
  • autós biztonsági gyerekülés (babahordozónk ennek célnak megfelel, ami van a babakocsihoz)
  • csecsemőkád és állvány
  • 2db gumis lepedő
  • vastagabb takaró
  • 2 pléd
  • rácsvédő a kiságyba (esetleg baldachin)
  • légzésfigyelő (imádtam hogy volt, nélküle nem bírtam volna aludni. nekünk baby control jött be)
  •  bébiőr (volt, nem használtuk, mert nem csuktam be az ajtót, de most már lesz egy "zaklató nővér" aki miatt valószínű ajtót csukva kell tartani, ha húgi alszik így most használni fogjuk)
  • pelenkázó táska
  • csecsemőmérleg ( nem akartam, ugyan én nem fogom mérni a gyereket. De hazajöttünk és rohant is apa venni egyet. Momert márkájú van, valamikor tévesen mért...ki tudja miért?:D)
  • párásító készülék (jól jött ezt is már úgy vettük később, száraz volt levegő fűtéskor és elkezdett köhögni a kicsi, akkor ajánlották az ultrahangos hideg párásítót azt vettünk)
  • éjjeli fény (szeretem hogy van látom a kicsit egy Chicco rendkívül kicsi fényű éjjeli fényünk van, nem zavar senkit)
  • pelenkakuka (ezt sem vettem, de untam napjába 120x kijárkálni kakis pelussal, szagot eleinte visszatartotta, később a hozzátáplálásos pelus már gyilkos volt...akkor abbahagytam a használatát)
  • nekem hasznos volt még a kádba a szivacs kis tartó, anélkül sírt
  • külön szennyes tartó
  • mellszívó (ezt sem akartam, de 3 hét után sos be kellett szerezni, jó hogy van)
  • nyugtató cumi (én minden fajtából vettem. MAM márkájút adnak a babacsomagba, vettem latex cseresznyét is és NUK is volt a babacsomagba így az is van. Sose lehet tudni melyik válik be.)
  • cumisüveg (MAM és Avent van, most gondolkoztam a suvinexbe is, 2 kicsit vettem és ha netán kell majd akkor veszek hozzá. Ez is olyan lutri, ki tudja melyik jön be majd a kicsinek. Nagy csak MAMot fogadta el.)
  • sterilizáló (ezt sem akartam, vettem fazekat és abba sterilizáltam, mivel cumis volt és félig tápszeres kelleténél többet kellett sterilizáljak. Akkor untam meg ezt a módszert mikor egy cumit odafőztem, mert feltettem sterilizálni, kicsi éhes lett evett 1 órán át és nekem kiment a fejemből az épp fővő cumi... mikrósat választottam, teljesen meg vagyok vele elégedve)
  • cumisüveg szárító (majd egy jó 1,5 évig kis szalvétákon szárítottam a dolgokat, forgattam stb...mire ráleltem hogy van ilyen és milyen szuper! Ajánlom!
  • előke/nyálkendő
  • tejgyűjtő pohár/zacskó (utóbbit vettem, de horribilis azóta az ára)
  • pólya támasz
  • szoptatós párna (nekünk nem vált be eladtam)
  • cumisüveg étel melegítő (mikrót használtam,de anyatej melegítésénél jól jött volna, azt nem lehet mikróba)
Babaruha:
  • rugdalózó ( elég vicces ember és bizonyára nem anyuka lehet az aki 4-5 db rugdalózót ír egy kezdő ruhatárhoz. Nyilván az a személy minden nap, vagy minden másnap mos. Első lánykám nyári, de így is kellett neki a nyári napozók és nacik, pólók mellé 5-6 rugdalózó, hüsibb időre. Mivel szegénykém bukott is napi 3-4 váltás ruha elment és a kezdő anyatejes kakás balesetekről ne is beszéljünk! Ráadásul mini ruhák 2-3 napi ruhának össze kell gyűlnie hogy elindítsuk a gépet, így kész vicc az amikor 4-5 db ruháról beszélünk, nem viccelek most rugdalózóból van vagy 14db 0-3 hónapos korig. Igaz mind túrkálós és hát nem tudok pár 100Ft-os ruciknak ellenállni, de igen is kell sok ruha, főként most téli időszakba lesz szép, amikor alig szárad a ruha...)
  • body (véleményem a fenti)
  • zokni (ebből is van jó pár, igaz még nem koszolják össze, de azért jó ha van :D)
  • sapka (cérna és kötött, jó bundás a téli babóknak, nyárinak kalapocska)
  • 15-20 textilpelenka (kell, mert ez is olyan mint a babaruha, fogy csak fogy és ezeket célszerű egyszerre 60fokon minimum mosni így mire megint összegyűlik...)
  • pólya és huzat (én használtam az első pár hétben, szeretett rajta aludni is, meg az etetés vele könnyebb volt, nekem kellett 2 pólya és jó pár huzat. Most 2 komplett pólyánk van 1-1 pót huzattal)
  • bundazsák (ebből is célszerű kettő, mert balesetek léteznek...)
  • kispulcsi, kisruha(csajoknak), hrisnya, kisnadrág, kardigán (vaaan én nem tudtam ellenállni :D)
  • 2db hálózsák
  • 3db textil kifogó
  • sál, kesztyű
    Imádom frissen mosott babarucikat <3
Babaápolás:
  • olló (most vettem lekerekítettet, nagylánynál hagyományost használtam)
  • vízhőmérő
  • lázmérő (nekünk a Braun fülhőmérő vált be. Nem volt olcsó, de társaival ellentétben pontos. Keveset téved. Amikor magas lázat mértem, mindig elővettem biztonság kedvéért a régi hagyományos higanyost és a kettő értéke megegyezett. Arra kell figyelni, hogy abba a fülbe, amin alszik épp a baba mindig kicsit melegebbet mérhet. De szuper dolog, hogy álmukba is ellenőrizhetjük a hőjüket.
  • orrszívó porszívó (nekünk a porszívóra csatlakoztató jött be, csak legyen hozzá kefe!
  • biztonsági fültisztító pálcika
  • pelenka (annó én 2est vettem,  most is abból vettem 3 csomaggal, hogy legyen, mert huhúúúúúú pelus az első időszakba nagyon fogy)
  • popsitrölő (Libero márkájú jött be, és ez jó minősítést is kapott a fogyasztóvédelmi teszteken)
  • bébi hajkefe
  • pelenka alátét, eldobható (DMbe kapható, jó kis puha az egyik oldala és nem engedi át a pisit, felszívja. Sok baleset volt elején, folyton úszott a pisibe a pelenkázó így ezt most is vettem)
  • műanyag kiskanál a vitaminok beadásához
Játékok:
  • járóka (nem volt, majd vettünk, hasznos nagyon a nappaliba
  • pihenőszék (imádta a nagy, jó vétel volt szét is harcolta annyit használtuk, célszerű olyat vennni aminek van játék íve)
  • játszószőnyeg (nem szerette, de mert nem volt szerintem elég színes
  • apró csörgők, rágókák
  • kis plüss játék, lehetőleg jó színes hogy felkeltse érdeklődését
  • és valami kis zenélő felhúzó (mi már pocakos lét alatt is hallgatjuk)
  • zenélő körforgó kiságyra 
Gyógyszertárból:
  • steril vatta
  • steril gézlap
  • alkohol (orvos írja fel)
  • szélcső
  • popsikrém (orvos írja fel, nekünk nem jött be így Sudocremet használtuk)
  • testápoló (orvos írja fel)
  • hintőpor (orvos írja fel, de tán már nem kell)
  • D-vitamin (orvos írja fel)
  • K-vitamin (szintén orvos írja fel)
Pár elengedhetetlen dolog szerintem:
  • sensitive mosószer és öblítő
  • folttisztító (anyatejes kakit Ariel spray folttisztító hozta ki, vagy az epeszappan)
  • Sanytol fertőtlenítő (ágyat és egyéb dolgokat fertőtleníteni)
  • pelenkázóra kézfertőtlenítő
  • elem (mindig legyen tartalék!!!! tuti a légzésfigyelő éjjel merül le)
  • sensitive mosogatószer

 Remélem újra segítettem nektek. Nekünk ez jött be, remélem most is befog. Aztán ki tudja. Persze ez olyan mint hogy "lakva ismerszik az ember..." így hát mikor megvan a baba tudjuk meg mi kell mi a hasznos, ő mit szeret. Lehet egyik gyerek szereti ezt, de a másik meg utálni fogja. 
Bármilyen kérdésetek van úgyszintén megint szívesen válaszolok :)
Igyekeztem jó pár linkkel tarkítani a bejegyzést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése