A transzfer technika

Neten pillanatok alatt felkapott technika lett a transzfer. Magam is akkor ismertem meg, mikor Évi műhelye kitette a faceook oldalára a szebbnél szebb tárgyakat és párnákat és írt róla.
Innen merítettem:
Mindig csak készültem kipróbálni, főként mert a transzfer gélnek horribilis az ára....de Évi és egy csoport segítségével rengeteg más technikát is láttam. 
2 legegyszerűbbet próbáltam ki most. 
Fára csak simán festékre vittem fel a mintát és az anyagra illóolajjal való felvitelt.

Első próbálkozásom a fa volt.
Lefestettem sima vízalapú akril festékkel és ebbe nyomtam bele a kinyomtatott mintát. Ami nagyon fontos lézer nyomtatóval kell kinyomtatni.
A friss festékbe belenyomtam a mintát és hagytam így megszáradni, majd óvatosan vizes szivaccsal leáztattam. Akár az üvegről a címkét.
Az első próbálkozásom így festett:
Nem tökéletes és több festéket is kellett volna felvigyek, min. előtte 1 réteget...de próba volt csak, mivel nekem lézernyomtatóm nincs úgy nyomtattattam ki és eléggé el lett nyomtatva...fele fele szövegek nem voltak.

Következő a textilre való transzferálás volt. Legszimpatikusabb és itthon felelhető anyag az illóolaj volt. Aromax eukaliptusz olajat használtam.
A kinyomtatott sablont rátettem az anyagra, leragasztottam, fontos hogy rögzítve legyen, közben elmozdul csúnya lesz. Az illó olajat elkezdtem a papírra kenni fültisztító pálcika segítségével, egyszer csak feltűnt a minta(szöveg), jól odanyomkodtam, finoman dörzsölgettem, és nézegettem mennyire ment már át.
Miután kész levettem és elméletileg vasalás után 40 fokig mosható.
Próbálkozások pipa, már csak nyomtatni kell képeket, szövegeket, terv kismillió..majd mutatom ha kész ;)

14 megjegyzés:

  1. és vajon ha nem festékre csinálod, hanem friss lakkra? Akkor is sikerül...? Vagy kérdezzek kettőt könnyebbet? :D Ki kell próbálnom, nincs mese... :)

    VálaszTörlés
  2. Juj ez jo lesz adventi naptar zacsikhoz!! A sablon mi?ugy ertem sima nyomtatopapir ?:-)

    VálaszTörlés
  3. Milyen papírra kell nyomtatni?

    VálaszTörlés
  4. Szia:-)
    Ügyes vagy:-)
    Megkérdezhetem, hogy milyen típusú lézernyomtatóval készítetted? Csak azért, mert valahol azt olvastam, hogy nem mindegy a nyomtató típusa...
    Köszönöm, üdv: Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Barbi!
      Köszönöm szépen :)
      Hát több helyen nyomtattam, sajnos nincs itthon lézernyomtatónk. Nem tudom megmondani, hogy milyen típusúak. Biztos, hogy nem mindegy, mert volt olyan ami nem jött át, vagy volt olyan ami elfolyt. Papír minősége is tán befolyásolhatja.
      Sajnos nem tudom megmondani, hogy milyen márkájúak :(

      Üdv. Szandi

      Törlés
    2. Köszönöm szépen, akkor marad a próbálkozás:-)
      Minden jót Neked!

      Törlés
    3. Az egyiket megtudtam! Samsung, nagyon jó, de kevés olaj kell hozzá, mert hamar feloldja, volt amelyik elfolyt :D

      Törlés
  5. Szia! Azt szeretném megkérdezni, hogy ha fára akarok transzferálni, (pl lefestett lakkozott fa) akkor ugyan úgy rögzítem a mintát és illóolajjal áttörölgetem, majd leszedem a papírt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, én festéshez való ragasztót használtam, hogy véletlenül se hozza le a festéket a ragasztó! :)
      Nem kell sok olajat rá tenni, inkább utána kanállal beledolgozni!

      Törlés