Így készül: Masnis horgolt babatakaró

Nemrég tanultam meg horgolni, még mielőtt beköltözött kismanónk a pocakomba. Azelőtt nagyon sokat horgoltam, majd jött egy kis kihagyás. Szó szerint rosszul voltam horgolás közben az első jóóó 3 hónapban :)
Nemrég kedvet kaptam meghorgoltam egy sapit, két sapit...végén már kicsi lányunk újszülött fotózásához is a szettet.
Kicsit ki akartam szabadulni  horgolt sapik rabságából, mikor megálmodtam, hogy készítek egy takarót neki.
Nézegettem sok ötletet a neten, legszebb a virágos volt. Kigondoltam hogy szürke lesz a takaró rózsaszín virágokkal. Elmentem a méterárúba (igaz 2 van Gyulán, vagyis van még egy rövidáru is, de ott az eladó olyan mogorva, nem szívesen járok oda, lehet ott kaptam volna...) és hát rittig nem volt szürke fonal, csak sötét, nem babás. Rendelni sem rendelnek, mert Ki olyan hülye hogy 40 fokba horgol?
Elkeseredtem és itthon este aztán elkezdtem B takaró ötlet után kutatni. Nem is kellett sokat keresgélnem megleltem az álom masnis takarót. Már csak fonal kellett. Találtam egy gombolyag szürke fonalat itthon és csak imádkoztam, hogy elég legyen!
Takaró horgolása során rengeteg "izgalomba" volt részem. Hol elfogyott a rózsaszín, hol szürke nem volt és még is leltem a zsák mélyén, hol pedig elcsenték a kockáim.


Először egyráhajtásos pálcával sima takarót akartam, de úgy behullámosodott és méretet sem találtam el, majd megpróbálkoztam azzal a mintával, ami az eredeti képen van(legyező szerű), de az nem volt szimpatikus. Majd kitaláltam kockákat fogok készíteni, összevarrom és erre fogok horgolni masnis betétet.
Lássuk, hogyan készült!

Takaróhoz szükségem volt:
*4db 50g-os rózsaszín akril fonalra (nekem ez volt színpatikus, 3-al vettem, de még volt itthon egy pluszba, hát kellett mind :D)
*1db 50g-os szürke fonal (nekem itthon volt, sajna nem tudom mennyi lett volna a súlya, lehet több)
*3-as horoglótűvel készítettem
*polár takaró

A takaró mérete:
Összesen - kocka készült el.






A kockákat a következő mód készítettem:
Mikor kész lettem a kockákkal, összevarrtam. Igen varrtam. elkezdtem összehorgolni, ahogy a videóba is van, de nekem nem tűnt olyan szépnek és nagyon fonalfogyasztó is volt. Tudtam, hogy körbe akarom még horgolni és ha így horgolom össze nem igen marad fonal, de már többet nem akartam venni. Szép lett így is, nem látszik, hogy csak össze öltögettem őket.
Ezután jött egy nagyobb kihívás, vagyis úgy éreztem és nem is lett olyan tökéletes, ahogy azt elképzeltem, mert jó lett volna ha nem fodrozódik be, több szemet vettem fel, ez már biztos. De így is nagyon szép lett a végeredmény.
Az összevarrt takaróhoz horgoltam egy ráhajtásos pálcával. A "lyukaknál 2 szemet vettem fel, pedig elég lett volna csak 1db. A körbehorgolásnál már így csináltam.
Összesen - sort horgoltam, majd még egy sor kockát varrtam hozzá és tulajdon képen kész is a takaró,
legalábbis ekkor öltött takaró méretet.
Kedves férjem sokat piszkált a kockák készítése közben, hogy még is ezzel hogy fogom az ő lányát betakarni? Anya ebből biztos hogy takaró lesz? Nem néztél félre valamit a videón? Mélységesen kedves volt, azért jókat nevettem.
De mikor összevarrtam, nem volt kétsége, hogy igen ez takaró lesz.

Szélét - sor kétráhajtásos pálcával körbehorgoltam, szürke fonallal.
Aztán rózsaszínnel körbe "fodroztam?" kerestem rá neten mi a hivatalos neve, de nem lelem. Annó innen tanultam a technikát. Legyező formája van, legyező mintát is így kell készíteni, lehet az a hivatalos neve :D
A fodor horgolás 2percnél kezdődik.
Már csak a dísz hiányzik a MASNI! A lényeg, ami feldobja! Szintén egy ráhajtásos pálcával horgoltam egy pántot, nem mértem le mekkora, de ez szerintem ízlés szerint, ki milyen nagy masnit szeretne. Horgoltam közepére egy kis pántot, ezzel "fogattam" össze. Lett a közepe.
Masni "szárát" is külön horgoltam, végét fogyasztottam.
Ezután odavarrtam  a takaróhoz. Kész is!

Mivel téli babó lesz legkisebbünk, így túl vékonykának találtam. Egy bababörzén 400Ft vettem polár rózsaszín takarót, már akkor tudtam minek is veszem a takarót meg, hogy ez legyen az alja a horgolmányomnak.
Mielőtt rávarrtam a polár részt kimostam 30 fokon mosógépbe, ha netán nyúlni, vagy összemenni szeretne :)
Pelenkaöltéssel rávarrtam a takarót.




Számomra meseszép lett! Imádom!

Készült hajpánt és fél kiscipő is, mivel elfogyott a fonal. És egy bling bling cumi ;) kizárólag újszülött fotózáshoz :)

9 megjegyzés:

  1. Hat ez bitang jo lett Szandram, minden elismeresem....

    VálaszTörlés
  2. Hűha... ámulok és bámulok!!!! Gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  3. Woow,gratulálok!Nagyon ügyes vagy tényleg gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  4. Woow,gratulálok!Nagyon ügyes vagy tényleg gyönyörű lett!!!

    VálaszTörlés
  5. Szia. Nagyon ügyes vagy! Én most készíteném el, de kicdit hiányosnak érzem a mintát. Amikor össze varrtad a kockákat hány sor szürke részt horgoltál? A széleknék hova öltesz? Nagyon szépen köszönöm ha még ennyi idő után is tudsz segíteni!

    VálaszTörlés