Akarom, mert makaron!

...Így nevezte el Jill Colonna a makaronok készítéséről szóló könyvét. 

Bár nem volt szerencsém olvasni 
(ezúton szeretném felhívni kedves rokonság figyelmét arra, hogy nem lehetetlen nekem ajándékot venni, íme egy ötlet...de ha jobban belegondolok szilikonos makaron sütő laptól, sem lennék szomorú), 
de sok jót olvastam magáról a könyvről.
Az írója azt állítja, hogy mi is tudunk igazi franci makaront készíteni, persze ehhez megjegyezném rengeteg kitartás kell és legfőképp nyugodt környezet, mert biztos hogy az első félresikerült tepsi után legalább konyhai eszközök dobálásával szeretnéd levezetni a felgyülemlett feszültségedet.
DE!
Abban teljesen igaza van, hogy 
„Ha egyszer elkészíted, a rabjává válsz. A makaron elképesztően finom, és egyedülállóan stílusos csemege."
Sőt én azt is olvastam kutató munkáim során, hogy sexi, meg kell jegyezzem, hogy valóban az szerintem.
 Nem tudom miért, de olyan szépek és mutatósak, talán ezért is van hogy mostanában oly népszerű esküvői édességként is.
Mivel nő vagyok, és ha valamit kigondolok, hogy azt Akarom, akkor azt akarom is, mert....



Hogyan is jutottam el onnan, hogy anyukám vett egy makaront a pékségbe, oda hogy elkészítettem?
Pár éve, már próbálkoztam elkészíteni. 
Nem emlékszem csak arra, hogy piros volt és elfolyt ahogy kinyomtam a tepsire. 
Nem emelkedett fel és inkább hasonlított egy ellaposodott habcsókra, mint sem a kis makikra.
Feladtam! 
Aztán egy derűs délelőtt pár hete, az anyukám egy pékségbe meglátta. 
Nem evett még és mivel olyan jó kislánya vagyok, vettem is neki rögtön egy darabot kettőszáz ötven forintért....
Hát nem igazán ízlett neki, legfőképp mert fagyasztott, felengedett édesség volt és tényleg nem olyan, mint amilyet ettem nevesebb cukrászdában.

Milyen számomra az igazán finom makaron?
Külseje ropogós, belseje ragacsos és a töltelék íze ellentéte a tészta édességének.
A tészta nagyon édes. 
Csupa cukor meg fehérje, akkor hogy ne lenne az? 
Ezért érzem azt, hogy mindenképp valamilyen étcsokoládés, vagy savanyúbb gyümölcsös krém kell bele.
Amit anyu kóstolt nem volt kimagaslóan különleges és jó sem, pedig ennyi pénzért egy ötven forintos nagyságú süti legalább legyen fenséges és egyedi!
Már ekkor sugdosta a kisördög a fülembe, hogy süssek megint, de igyekeztem angyalian elvetni ezt a gondolatot, mert elég nehezen viselem az ilyen kudarcokat, sajnos.
Aztán beteg lettem, nem került el engem sem a megfázás és valószínűsítem, hogy az agyam felett is átvette az irányítást, mert egyszer csak úgy éreztem bármi áron de meg kell süssem.
Semmi hozzávalóm nem volt itthon, félig meddig bezárva voltunk a házba....segítő anyukám hozott hozzávalókat, természetesen rosszul, így csúszott a sütés is. 
Meg ne próbálja senki a sós mandulát áttörölni, ledarálni és azt gondolni, hogy jó lesz!
Esetembe az lenne fura, ha minden elsőre sikerülne, így másnap újabb mandula darálásba kezdtem...immár rendes mandulával.

előkészületek
Most már tudom annak idején rengeteg mindent elhagytam az előkészület során, melyek a legfontosabbak.
Például nem tudtam, hogy a fehérjét pihentetni kell, vagy már az elkészült kinyomott tésztát állni kell hagyni sütés előtt, így bőrösödik be.
Arról nem is beszélve, hogy nem mandulalisztet használtam, hanem darált mandulát és nem hogy csak kétszer átszitáltam ahogy azt eredetileg kell, de még passzíroztam is.
Így is eléggé összetapadt pillanatok alatt a dara és a süti is elég nagy szemcsés lett. (bár ettől kicsit drasztikusabb a kinézete, nekem annyira nem tetszik)
Itt szeretném megjegyezni, hogy bármennyre is drága a mandulaliszt (azért drága a makaron a boltokba) biztos, hogy legközelebb azzal készítem, mert a darálás, szitálás és a véletlenül sós mandula vásárlás miatt rengeteg plusz időt vett el a készítése.
Térjünk is oda, hogy pihentetve van a fehérje, szitálva a mandula....
Mivel kutatómunkát végeztem egy szuper házi videót találtam az elkészítéséről. 
Ezt meg is mutatom nektek!
Nagyon sokat tanultam belőle! 
Mindenképp nézzétek meg az elkészítése előtt.

sütés
Óvatosan kevertem össze minden hozzávalót a látottak szerint, majd nyomtam ki a szilikonos sütőpapírra (csak erről jön le) ezután pihentettem 20 percet és be a sütőbe.
Figyeljünk oda, hogy ne maradjanak kis csúcsok a halmokon.
Minden sütő más. 
Recept, amit végül elkészítettem(nem ez, mert nagyon sok mandula kellett hozzá) 
15 percet ír sütésre 150 fokon,
 nekem több idő volt.
Könnyen lehet ellenőrizni, ahogy a videóban is elhangzik meg kell nyomni a tetejét, 
ha mozog még sütni kell, ha nem mozog, akkor kész.
Kivéve a sütőből hűlni hagyjuk és jöhet a....

krém
Mivel a makaronok sikerültek és ujjongva ugráltam a konyhába kellett valami, amit elrontok...
Elkészítettem a leírtak alapján a krémet és a végeredmény folyt...
mi az hogy folyt....olyan híg volt, 
hogy torta bevonásra se lett volna alkalmas.
Jó hogy anyukám ért a krémekhez, azonnal hívtam, ajánlotta, 
hogy tegyem fagyasztóba ésverjem fel újra ha megdermedt.
Meg is tettem és igen! 
végére tökéletes lett.
Nem kell megijedni, mert nem azonnal ehető és szuper a süti.
 Fél- egy napot hűtőbe kell fém dobozba tárolni,
 utána lesz az igazi.
És végre örülhetek, hogy van makaron mintás fém dobozom, amit eddig nem igen tudtam hasznosítani.
 (újabb megjegyzés kedves családnak, az nem kell, van :D)

Elkészítem újra?
Már azt hiszem az előzményekbe is kiderült, el fogom. 
Család imádta, úgy kellett eldugjam, mivel az igazi finom makaroról nehéz leállni, nagyon eteti magát. 
Az elkészült makikáimnak köze sincs a boltihoz.

Elkészítsd? 
Én ajánlom! 
Persze megfelelő nyugodt körülmények között. Nem két ugráló, keverni, segíteni akaró kiscsajjal, mert sajnos ez az a recept amibe most ők nem igazán tudnak közreműködni.
Persze ettől jön a hiszti, én ideges leszek...szóval ilyen körülményeket mellőzzük.
Nyugodt meghitt hangulat, rákészültség kell. 
Most ez lehet viccesen hangzik, de így van.
Ha valaki elég rátermett,
 van szabad 2-3 órája, akkor
 HAJRÁ!

Recept:
Én rózsaszínre színeztem.

Az elkészült Makaronjaim! 



Szeretnék valamikor ilyen pasztell csodákat sütni.

2 megjegyzés:

  1. Ha gondolid elkuldom a konyvet ;)
    Nekem a desszert nekedes recept van meg anno tanfolyamon us voltam eshat sok olyat hallottam ami nem is kell a sikerhez csak jo a misztikumhoz :p plsosem pihentetem a feherjet ;) cukorsziruppal csinaltad?

    VálaszTörlés
  2. Nem sziruppal, azzal jobb? Nem tudok hőt mérni (jó lenne venni egy mérőt pedig) :) Te azzal csinálod?
    Pdfe van meg a könyv?:)

    VálaszTörlés