Pohár Hóember készítése

Figyelem, csak erős idegzetűeknek!
Már vagy két éve is szemeztem a pohárból készült hóemberrel. 
Pinterest találtam rá először, aztán gyorsan betörte magát a Facebookra és elkezdték osztogatni róla a képeket rendületlenül.
Úgy gondoltam, hogy drága ahhoz hogy elkészítsem, 
persze látványos, főként a gyerekeknek,
 de, tíz, húsz darab műanyag pohár ára körülbelül kettőszáz vagy háromszáz forint.
Így mire kijön belőle egy tisztességes hóember ott van négy, ötezer forint...
hát na kell ez nekünk? 
Úgy gondoltam veszek inkább fényeket.
Idén egyre több ismerős posztolta a képet a hóemberéről és ne adj isten pont nézegettem az idővonalat, akkor jelent meg a gyerek a laptop körzetébe.
Nos ki lehet találni mi volt az első szava 
(pedig gyors arrébb lapoztam éreztem hogy rázumolt....)
 "ANYA MI AZ VIDD VISSZA".
Így történt az, hogy a gyerek úúúúúzott meg ááááázzzottt és kérlelt kell neki is.
Szombaton a One Euróba jártam és száz darabos 1,8 dl-es fehér pohár 199.- Ft volt. 
Gyors vettem is ötszázat, vagyis 5 csomaggal. 
Ha marad jó lesz bulikra alapon.
Hazajöttem a kis pakkommal, volt meglepődés főként apa felől.
 Tudta a végén úgy is ő fogja csinálni.
Ebéd után elkezdtük.
Egy teljes kört tűztünk össze először
(és most bánom, hogy fázis fotó nem készült).
Kezdjük ott, hogy először is rájöttem, nem jó a tűzőgépünk, nem éri át a két poharat, elrohantam a kicsi gépünkbe venni "tűt", mert volt itthon kisebb fajta is, szóval vettem belevalót, meg kartonlapokat és száguldottam haza.
Hála a kicsivel összeért, 
de annyira kicsik voltak a tűzők, hogy nem lehetett jól összenyomni. 
Jól ki is kezdte a kezemet már az első sor után,
 és szidtam mindenkit...mire férjem megszánt és átvette tőlem.
Mikor kész lett az első félkör, vagyis nem teljesen zártuk be, csak addig csináltuk, amíg a következő gombóc szépen rá nem fekszik. 
Férjem haladt tovább a közepétől lefele, így lett meg az alja.
Kétgombócosra lett tervezve, elkezdtem megint, de hiába akárhogy próbáltam kihagyni egy egy poharat nem akart kisebb lenni a gombóc, annyival amennyivel szerettem volna.

Végére megint uramé lett a feladat, és úgy szűkítette hogy kivett jó pár pohárnyit belőle és ott betűzte.

Amikor az Ő keze pihent, én ragasztani próbáltam, mert már nem csak a tűzőgép, de a kezünk is kezdte feladni a harcot.
Mindketten maximalisták vagyunk, tehát nem tetszett a végeredmény.
Kihagytunk egy pár órányi szüntet, elmentünk látogatóba dédihez....hazafele persze csak nagyon nagyon piszkálta a fantáziám, hogy csináljunk egy harmadik gombócot kisebb pohárból, így aznap másodszor bementem a Tescoba, Kikbe, Jyskbe....végül az Interspára kaptam kávés pohár méretű műanyag poharat.
Persze hogy ebből húsz darab 149.- Ft,
 de ha már elkezdtük csináljuk jól!
Vettem is százat.
 Lesett is a csaj amikor mondtam mire kell.
Közbe szereztem mamámtól jobb tűzőgépet és itthon elkezdtem csinálni én a kicsiből.
Fentről kezdtem, tehát egy pohár, köré annyi amennyit bír és úgy lejjebb. 
Mire férjem észbe kapott félkörrel megvoltam, ekkor kapott el az ideggörcs....
UGYAN AKKORA VOLT MAJDNEM!
Ilyen nincs....
Férje addig forgatta, míg megint ki nem vett belőle és csodás kis gömb lett.
Egymásra legoztuk és kész, el sem hittük!



Ekkor jött  a százszázalékosan az én részem.
 Kalap és egyebek ráragasztása a hóemberre.
Értelem szerűen mindent kivágtam és ragasztó pisztollyal felragasztottam, egyéb jobb minőségű ragasztó hiányában.
Persze hogy olvadt, főként a kezemre.
Kartonból készítettem a kalapot is.
Először is fogtam egy tálat, melynek úgy véltem jó lesz a szélesség kalapnak. Körberajzolta, majd kivágta, kisebb tálat pedig középre, ezt is kivágtam, úgy hogy hagytam füleknek helyet, azokat behajtottam.
Kiszámoltam mekkora magasság kell és milyen széles legyen hogy elég legyen és azt is kivágtam, összetűztem.
Vágtam kisebb kört, ami teteje lett és azt is úgy, hogy legyenek fülei, először ezt ragasztottam be, majd a karimát rá.
Végén kapott egy szalagot.



Miután kész lettünk előszedtem a Kínaiban vásárolt 200 Ft-os ledes izzókat és alá tettem, de mivel nagy ne világította be az egészet, ezért fogtam és nagy nehezen végighúztam a belsejébe, a kalap alatt rögzítette.

Részemről óriási meglepődés volt, hogy színesen villog, akár egy diszkó gömb.
Csajaim azt is szokták mondani, ha bekapcsoljuk, hogy buliznak rá.

Nézzük adatait:
300 db 1,8 dl pohár ( 600.-)
90 db kávéscsésze méretű pohár (720.-)
1 nagy méretű fekete karton (345.-)
A/4 méretű narancs színű karton (145.-)
Körülbelül 1000 db tűző (80.-)
Led fény (200.-)
Sál volt.
Körülbelül 4 óra hossza munka.
3 égési sérülés.
1 vágás.
100 cm hóember.
2 nagyon boldog kislány.


Összességébe persze megérte megcsinálni, csajok segítettek, örömködtek, de annyit idegeskedtem, rohangáltam és lesérültem, hogy maga szórakoztatása képen nem csinálnám meg még egyszer.
Egy szónak is száz a vége ne könnyű feladat!
Le a kalappal mindenki előtt aki elkészítette!

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése