Út a Vegánság felé & életmód váltás

Hetek óta minden nap eldöntöm, hogy ez lesz a nap hogy újra írok a blogba.
Nos a mai pont nem egy ilyen volt, de végre be van kapcsolva a laptopom, egyetlen gyermekem sem könyörög a Youtube szörnyért és még időm is van írni, míg a  hiper-szuper glutén és cukormentes túró fánkok süledeznek.
Bár a billentyűzet alatt az elmúlt 6,5 évben annyi ételmaradék összegyűlt, hogy lassan egy egész hangyaboly jól lakna vele, gépelni rendesen lehetetlen, de ma ez sem fog megakadályozni.  
Inkább milliószor átolvasom.

A címből is kiderül ez a poszt egy manapság igen elterjedt életformáról fog szólni a vegetáriánusságról.
Nem vallom magam annak, holott január második hete óta egyáltalán nem ettem húst, vagy hústerméket.

Na, de tekintsünk vissza egy kicsit a múltba, mert minden egy éve kezdődött, amikor elkezdtem edzőterembe járni/ életmódot váltani.
Tavaly januárba rájöttem, hogy nem épp a legegészségesebben élek/ünk. 
A munkám miatt tizenkét órákat ültem, a napi két óra séta a lányokkal kimaradt, de ittam a Coca colát, Hellt és persze amikor beestem este nyolc után vacsiztam hatalmasat és nassoltam ezerrel.
Testem hihetetlen átalakuláson ment át,
 mert bár nem voltam túlsúlyos, de volt mit fogni rajtam. Az arcom és a karom önmagamhoz képest kerekebb, vaskosabb lett, és szép kis "terhes" pocakot is növesztettem.
 Azt meg említenem se kell, hogy az állandó görnyedéstől estére nagyon fájt a hátam, derekam.
Soha, tényleg soha életembe nem voltam megelégedve önmagammal, viszont időszakonként tettem azért, hogy az legyek.
Néha sikerült, néha nem. 
Kisebbik lánykám megszületése után zumbáztam és akkor tényleg kezdtem úgy érezni újra fitt vagyok, de ahogy elkezdtem a sulit, majd dolgozni se időm, se energiám nem volt járni.
Majd egy szép január elseji napon, néztem a szilveszteri képem és döbbenten láttam, hogy milyen vaskos lettem.
Eldöntöttem teszek ellene, úgyhogy első sorban felzabáltam az összes nasit a lakásba és elkezdtem edzős videókat nézni, olyan oldalakat követni, ahol egészséges életmód a fő téma.
Motiváció volt még, hogy a férjem is el kezdett edzeni és úgy tudtam először az edzőterembe menni, hogy van velem valaki, aki megmutatja, hogyan használjam a gépeket, nem pedig esetlen kis nyuszinak éreztem magam a sötét erdőbe.
Szépen lassan kialakult a heti edzős rutinom.
Így elmondhatom, hogy már egy éve rendszerességgel edzek, odafigyelek az étkezésekre, leszámítva néha a szénsavas üdítők, chipsikék, csokikák hétvégén. De ezeket egyre jobban megállom és egészségesre váltok!
Sok akadályt kellett leküzdenem, mert nem csak anya, dolgozó, háztartást vezető nő vagyok én is, de azt vallom arra van időnk amire szánjuk, így minden lehetséges.
Elmúlt egy évben összesen körülbelül 1,5 kg fogytam, igen csak ennyit, de a tükörbe belenézve teljesen más testet látok.
Utóbbi két hónap sajnos kimaradt, ünnepek, műtét és egyebek miatt csak itthoni edzés volt módom, de megismerkedtem a jógával a saját testsúlyos edzéssel, így kordába tartva testem.
....pont egy év....

Most jön az a pont, amikor kitérek a vegetáriánusságra. 
Amikor elkezdtem edzeni természetesen elkezdtem inni a fehérjét, amino savakat. Szedtem be zsírégető tablettákat is.
Minden szép és jó volt, viszont viszkető kiütések jöttek ki rajtam. 
Első sorban munkám után, estefele. 
Így egy percig sem gondoltam volna azt hogy bármi köze lenne az új életmódomhoz, étkezésemhez ennek az allergiás reakciónak.
Februárba kezdett egyre jobban, többet kijönni. Májusban már volt hogy egy egész napos munka után mind két karom csuklótól a könyökömig vörös égető, viszkető foltokkal volt tele. Ekkor elmentem bőrgyógyászhoz, kaptam krémeket, antihisztamint. Előbbi hatott, mert miután kijött bekentem és elmúlt, viszont a gyógyszer nem, ugyan úgy kijöttek a kiütések. 
Nyáron hosszú ujjúban dolgoztam, ha volt szabad bőr felület ott kijött. Először csak hosszú ujjút vettem, akkor kijött a combomon, aztán már hosszúnadrágba is dolgoztam, akkor a kézfejemen jelent meg, kesztyűt kezdtem használni, de érdekes mód a jobb kezemen augusztusra már hólyagok is megjelentek. 
Augusztusban két hetet szabadságon voltam és magától elmúlt. (ekkor nem is edzettem) Innen is gondoltam, hogy száz százalék, hogy a körömporra vagyok allergiás. Ősz elejére annyira elhatalmasodott, hogy hiába voltam beöltözve, kesztyűbe, maszkba mindenhol kijött. Volt hogy a hátamon tele volt foltokkal, volt hogy a szemem bedagadt és piros volt. 
Ekkor elmentem bőr allergia tesztre. 
Egy hétig volt a hátamon a teszt, nagyon sok mindenre rosszul reagáltam. Pl. parfümre, peabalzsam, gumi egyik összetevője, fertőtlenítő.
Ezek mind megtalálhatóak a munkámhoz használt alapanyagokba.
Mégis a legmegdöbbentőbb, hogy a fémre nagyon allergiás vagyok.
Ujjamon ez okozza a viszkető hólyagokat.
Kaptam újabb krém, amit akkor kenhetek ha kijött, de mást nem tudnak csinálni, mert nem biztos hogy allergia, lehet csak elzárja a pólusaim a por és így reagál a bőröm.
HURRÁ
Jött egy drasztikus lépés. Csökkentettem a vendégeim létszámát. Így év végére körülbelül fele annyi lett, mostanra negyed.
Jobb lett! Sokkal, sokkal jobb!
Aztán egy újabb januári napon éppen a kedvenc illatos omlós csirkét ettem, mikor úgy éreztem nem bírom lenyelni. Napokig így éreztem, sőt már jóval előtte is. Alapból nem ettem sok húst, de utóbbi időbe több csirkemellt ettem az edzés miatt és minden nap ittam a fehérjét is. 
Mivel nem bírtam megenni, ezért úgy döntöttem nem eszek húst.
Úgy voltam vele csak a húst zárom ki minden mást eszek. De észrevettem, hogy minimálisan jönnek elő a viszkető foltok.
Egy hét múlva elhagytam a fehérje ivást is, mostanra már nem eszek semmilyen húskészítményt se, csak tejterméket és tojást.
Az allergiám előjövetele változó, ha egy nap sokat dolgozok ugyan úgy kijön, máskor semmi. Persze a fémre való érzékenységem tombol. 
Nem jött ki azóta az arcomon, csak a karomon, egyszer a nyakamon.
Fehérjét is leváltottam növényi eredetűre.
Férjem beszélt egy természet gyógyászatban jártas eladóval, aki azt mondta neki, hogy lehet a stressz váltja ki, olyankor nagy mennyiségű fehérje szabadul fel a szervezetbe, mivel egy fehérje forrást kiiktattam ezért vagyok jobban.
Viszont nem stresszelek sokat, magam ura vagyok a munkába, ha ideges is vagyok egy jó kis edzéssel kiadom magamból a dühömet.
Persze a gyerekek miatt van mit aggódni, vagy ha "rosszak" idegeskedni és a rohanó mindennapok sem stresszmentesek, de nem hinném hogy ez lenn a fő oka.
Bárhogyan is van.

Jobban érzem magam. 
Nem hiányzik a hús, néha amikor főzök a családnak ösztönösen beleennék, de azután eszembe jutott, hogy hohó én nem eszek húst.
Nem könnyű amúgy megválogatni az ételeim, de tanulom.
Jóval másabbak az ízek azóta, rengeteg olyan dolgot megszerettem, amit nem ettem előtte. Például hatalmas rukkola rajongó lettem és imádom a pestot.

Nem tudom meddig fog ez tartani. 
Lehet egyszer újra eszek húst, lehet már soha. Az is lehet egyszer vegán leszek.
Egy biztos most így sokkal jobb.

Ki szeretném vizsgáltatni, hogy esetleg az állati eredetű fehérjére érzékeny vagyok-e.

ui. nagyon hosszú, lehet néha össze vissza írtam, de meg szerettem volna osztani tapasztalataim.
Újjáéledt blogon ehhez hasonló bejegyzésekre lehet számítani.
Nagyon bízom benne, tetszeni fog mindenkinek és továbbra is olvasni fogtok.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése