Play doh gyurma készítése főzés nélkül

Kislányom abban a korban van, amikor a gyurmázás a minden. Igen ám, de a színeket is szereti összekeverni, fele pedig lemorzsolódik a földre...így egy egy doboz gyurma nem sokáig bírja.
Réges régen egyszer valamikor már készítettem gyurmát, akkor a főzős változatot, de hamar megszáradt és nem is használtuk ki, mert akkor még nem igazán érdekelte a gyurmázás öröme.
Megelégeltem az elmúlt hetekben, hogy 4 dobozzal "elfogyasztott" ....
....elkezdődött a net iránti érdeklődése is és előszeretettel nézegeti a youtube videókat, méghozzá a gyurma bemutató videókat. 
Épp etettem kistestvérét, amikor látom, hogy olyan videót néz amiben házi gyurmát készítenek épp és nem kell főzni.
Mentettem is el azonnal a kedvencek közé és így "született" meg ma a mi gyurmáink.

Itt az elkészítési videó:
Nagyon egyszerű, só liszt gyurmához hasonló, pillanatok alatt megvan és szuper vele "dolgozni". Használat után kiürült play doh dobozokba tettem, majd be a hűtőbe.

Recept magyarul:
*1csésze víz
*fél csésze só
*2 evőkanál olaj
*4 csésze liszt
*4 féle ételfesték

Sót és a lisztet összekeverjük. A csésze vizet 4 fele osztjuk 4 tálkában, melyben elfér 1-1 csésze sós-liszt. Mindegyikben 1-1 különböző színű ételfestéket teszünk.
Majd az olajat is négy felé osztjuk és mindbe teszünk. Ezután mindbe teszünk egy csésze sós lisztet. Összekeverem kanállal, majd kiveszem és lisztezett deszkán meggyúrom. Volt amihez kicsi lisztet kellett tegyek, volt amihez vizet. Azt lehet látni, érezni.
Nagylány szerint szuper lett! Hálálkodott is érte!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése