Lego dupló tisztítása

Lassan 4 éve, hogy megvásároltuk az első legókat a lányomnak.
Az egyetlen olyan játék, ami még mindig kitart és amivel nagyon sokat játszanak. 
(szétszórnak)
Bár rengetegszer fenyegettem meg őket, hogy felseprem, 
mert nem éppen kellemes belelépni egy egy kósza legó darabkába, 
de imádják és igen fejlesztő játék is,
 így nem került ki a "kukába".
Elmúlt pár hónapban vettem észre, hogy nagyon koszosak. 
Mostam már ki kádban, törölgettük át, 
de a kockák mélyébe beleülő koszt nem tudtam kiszedni belőle.
Van benne minden...ételtől kezdve, nyálra lerakódott kosz is.

Valamilyen megoldást kellett találnom arra, 
hogy teljesen megtisztuljanak.
Kézzel mosást kizártam, lehetetlen, főként két nagy doboznyi legót megtakarítani.
Interneten barangolva végül a Pinteresten leltem két módszert a tisztításukra. 
Az egyik a mosogatógépben való mosatás, 
másik a mosógépben való mosás.
Először az első volt a szimpatikus, 
úgy gondoltam a mosogatógépen nem dörzsölődnek össze a darabok,
 attól tartottam megkopnának, karcolódnának a mosógépben.
De a mosogatógépbe képtelenség betenni, a 
kis kockák leesnének az aljára, túl széles a rácsa, 
így maradt a második lehetőség.
Először próbamosást tartottam, a kis kockákkal és egy mintás kockával, 
nem lett baja így bátran mostam ki mind.
Készítettem egy videót, ahol látszik hogyan csináltam.

A kockákat harminc fokon mostam és nyolcszázas fordulaton centrifugáztam.
Egy kevés mosóport tettem bele, de szerintem ha ecetet öntünk bele is ugyan olyan szuper, és még természetes is.
(főként ahol még vannak legóevő bajnokok)
Miután kivettem a gépből, törölközőn száradtak.
Teljes száradás egy nap volt. 
Érdemes odafigyelni, hogy jól száradjon ki, mert bebüdösödhetnek, erre minden oldalon felhívják a figyelmet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése