Gyékény táska DIY

Sziasztok!
Már az első szó után látom nehezebb lesz írni, mint gondoltam. Megérett a laptop egy alapos takarításra.
De "túlélt" két gyereket, úgyhogy óriási pacsi Acernek.

Mielőtt belevágok a mai bejegyzésbe, ami a gyékény táska elkészítéséről fog szólni, írok pár szót az elmúlt évekről.
Nincs nyomós mentségem, miért nem vezettem a blogot.
Tudom, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja, lett volna időm írni, volt is miről, csak már energia nem jutott rá.
A lányok most már nagyok, én dolgozgatok vagy edzem, e mellett ott a háztartás és most már a hatalmas kert is. 
Az edzés lett az elmúlt két évem új hobbija. Ha kimarad egy egy hét, akkor már "rosszul" vagyok, szabadidőm délelőtt a teremben töltöm.
Utóbbi időben újra egyre többet kreatívkodom és kertészkedem.
Sokat bújom az utóbbi miatt a pinterestet, hogyan is alakítsam ki a virágos, sziklás részeket.
 Elkezdett hiányozni, hogy ezeket megosszam, írjak.
Otthonunk újra átalakulóban, megint saját kezünk által, így annyi ötletem van, amit meg szeretnék osztani.
A gardrób szobánk már elkészült, ezt is fel fogom tenni.
Instagramon ez idő alatt aktív voltam, oda egy egy dolgot megosztottam. 
Például karácsonyi manó készítése is megtalálható highligt-omban.
Igyekszem ezentúl időközönként posztolni.

Most jöjjön a táska DIY.
Akik ismernek, vagy olvasták a blogom régen tudják, hogy minden általam készített dologhoz van egy kis történetem.
Tavaly a bolhapiacon vásároltam egy gyékény, fonott táskát. Kemény 700.- Ft volt. 
Le is tudtam ezzel, hogy van a mostani divatnak megfelelő kiegészítőm. 
DE! 
Múlthéten az egyik boltban beleszerettem egybe. Nő vagyok, néha megesik az ilyen.
5000.- Ft volt de őszintén sajnáltam ennyit kiadni, tudván, hogy lehet már jövőre nem is lesz divat.
Aznap este a facebook feladott egy videót, ahol két gyékény tányéralátétből készítettek táskát. Mondanom sem kell másnap már beszereztem mindent.
Az már szerencse, hogy éppen szinte minden leárazott termék volt, sőt itthoni fellelhető anyagokat is felhasználtam.
(kezdem azt hinni, hogy a facebook olvas a gondolatainkba)


Hozzávalók:

* 2db gyékény tányéralátét - Pepcoban vettem akciós ára 360.- Ft volt. Ez a puhább anyagú, van keményebb is az 750.- Ft, de az túl nehéz lett volna, súlya is és varrni is.
* juta szalag - kreatív hobbi boltban vettem 300.- Ft volt
* bőr öv - ezt lehet egy itthoni régi öv, én nem hordok nagyon öveket így vennem kellett 1190.- Ft volt a Tescoban
* textil a béléshez - Léna kókusz matracának a huzatát eltettem annak idején, milyen jól tettem, abból készült a belseje
* ragasztó pisztoly - kb 1 nagy ragasztó rudat használtam el
* olló, tű, cérna, türelem


Elkészítés:

Először az alátétet a textilre fektetjük és körbe rajzoljuk, majd kivágjuk.


Ezután ragasztó pisztollyal az alátétre ragasztjuk a textil anyagot úgy, hogy a széleit befelé hajtjuk. 


Másikkal is ugyan ezt tesszük, majd a juta szalag egyik oldalához is odaragasszuk. Ugyan úgy a széleit behajtva, így akadályozzuk meg ne foszoljon szét az anyag. Akkora juta szalagot vágjunk hogy körülbelül háromnegyede legyen az alátétnek.


Ezután jön a keményebb meló. Bár míg megragasztottam, számos égési sérülést szenvedtem el, össze varrni nehezebb volt a két keményebb anyagot.
Gyarapodtam számos tű szúrással egyik alkalommal a körömágyam bánta, erre nagyon figyeljetek!
Vékonyabb tűt használtam, a vastag át sem ment, vagy elhajlott.
Úgy varrjuk oda a szalagot, hogy annak "színe" kifele legyen.


Gondosan ügyeljünk, hogy varrjuk oda a másik lapot is, nehogy rossz oldalhoz rögzítsük.
(az szívás, mert lehet bontani vissza)


Varrás után így néz ki a táskánk.
Majd jöhet az izgi rész a kifordítás.



Ezután már csak a táska fülét kell feltenni.
Az övet ketté vágtam, úgy hogy a csatt alatt maradjon olyan 10 cm, hogy hozzá lehessen varrni a táskához.
Lyukasztóval 3 lyukat csináltam rá. Egy lap segítségével vízszintesbe kimértem a fülek helyét (nincs nagy vonalzónk) és jó sok öltéssel odavarrtam.



Ezzel kész is a divatos menő táskánk mindössze 2120.- Ft -ból. 
Nem csak azért vagyok boldog, hogy olcsóbban megúsztam, de melegséggel tölt el az, hogy saját kezűleg készült el, plusz ilyen tuti nem lesz senkinek. 
Csak hasonló.


A táskára még tervezek valamilyen pom pomos díszt készíteni, de nincs itthon fekete fonalam, azt még be kell szerezzek.
Arról is írni fogok egy bejegyzést, ha elkészítettem.

Ha kedvet kaptál és elkészítetted, akkor hashatag-elj be instagrammon:
#kempfszandidiy


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése