Turkáló az én nyugalom "szigetem"

Hogy miért is szeretek, turiba járni??
Mert, mostanában egyre divatosabb a környezetszennyezés miatt?
Mert, egyedi ruhadarabokat lehet lelni?
Ohhh és mert néha designer cuccok is akadnak a nagy ruhahalom között.



Amióta az eszemet tudom én oda járok. Van egy gyerekkori emlékem is, olyan 4 éves lehettem, nagypapámmal mentünk be a turiba és megengedte, hogy vegyek a játék babámnak egy kisruhát, olyan nagy boldogság volt ez nekem, meg is maradt az emlékeimbe.
Gyerekkoromat végig kísérte, hogy anyukámmal turizunk. 
Például általános iskolában volt egy szuper neon mellényem, amit imádtam és mindenki olyat akart. Sosem szégyelltem, menőnek éreztem, hogy egyedi, nem tömegcucc.
Gimiben aktívan mentünk a nagy "piros házas" turiba. Nyitásra ott kellett lenni és már tömeg volt a bejáratnál, amikor beengedtek minket futott mindenki. 
Mindent betettünk a kossarunkba, aminek  jó volt a színe, ezután válogattunk. Nem volt idő nézelődni rendesen.
Olyan adrenalin löket volt ez mindig, imádtam!
Amikor kismama lettem az egyik legnagyobb örömöm az volt, hogy felkereshettem a helyi turikat és tonna számra vehessek a jobbnál jobb baba rucikat. Volt olyan, hogy tavalyi kollekciós Next rugdalózót találtam pár száz forintért. Egy időben például rá voltam kattanva a muffinos babarucikra.
Azóta is töretlenül járok és keresem a kincseim a csajoknak és magamnak is.
 Van olyan, hogy nagyon sok ruhát találok, van hogy hetekig semmi nem kerül a kosaramba.
Legnagyobb kincseim egyike az Armani Jeans kabátom potom 2500.- Ft volt és Moon boot csizmám is, amin a címke is rajta volt. Úgyszintén 2500.- Ft-omba került.
Alkalmi ruháim is mind turisak és mindig a leglehetetlenebb időpontba találtam meg őket. Legutóbbi alkalom farsang előtt volt, a jelmezek között akadtam rá egy kék tüll alkalmi ruhára 2200.- Ft -ba került. Testvérem örömében tapsikolt pont ilyet álmodott meg nekem az esküvőjére.
Persze  nem mindig minden fenékig tejfel. Ezt a ruhát bár kimostam 30 fokon mégis büdös turi szagú maradt. Nem mertem nagyobb hőfokon mosni, így elvittem a patyolatba. 
Ahol sajna közölték nekik sem sikerült. Ez esküvő előtt két nappal. Több se kellett kitettem a napra és textil frissítő sprayjel fújkáltam. 
Nem érződött semmi.

Pár idei kedvenc

Elmúlt években, azért kaptam hideget és meleget is. Imádom a turit vs. undorító a turi.
Bár a legtöbben azt mondják, hogy Ők soha nem találnak semmit, azért nem járnak, sokszor el sem hiszik, hogy egyes ruháim valóban onnan vannak.
Tény, hogy legjobb akkor menni, amikor árucsere van és érdemes nyitásra. Bizony ilyenkor szembe kell nézni a tömeggel.
Kell türelem hozzá és érzék ezt nem vitatom. Mert lehet amiben én kincset látok, másnak nem tetszik, vagy csak akkor tetszik neki, ha rajtam látja már teljes szettben. (ilyen a húgom)
Aztán vannak azok akik undorítónak tartják, hogy ki tudja kié volt, mit csinált benne...elmondanám hogy, én is tovább adom a ruháim. Kimossuk és kész.
Ez a másik "betegségem" minden megunt ruhánk folyamatosan selejtezem, amik szép állapotúak eladom, a többit elajándékozom.
Ez is mind jóérzéssel tölt el, egyrészt mert tudom hasznosul a másik meg tényleg nem szennyezem a környezetem.
Lányokba is próbálom ezt belenevelni.

Nem a leges legutolsó szerzemény, de e havi szépségek

Én  imádok oda járni, most egy állandó kilós turi van ahova rendszerint megyek, most szünetben megyünk.
Hádát nem csípem. Rettentően túl van árazva, ahhoz képest, hogy second hand.
Nem mondom hogy itt még nem vettem semmit, amikor féláras a készlet szívesen térek be.
Tüdőszínű romperem tavalyi szerzemény. Kinéztem, amikor teljes áras volt 3990.- Ft-ért hülye voltam megvenni. Pár hét múlva minden féláron volt. Nem hittem ott lesz, de megvárt. 2000.- Ft is soknak számít a kilós árakhoz képest, de nagyon akartam. Azóta is az egyik kedvenc ruhadarabom.
Nagyon sokszor sikerül bevonzani a dolgokat.

Mind amellett, hogy a tény, hogy nem fast fashion boltokban vásárolok, hanem azokat a darabokat vesszem újra, amit már egyszer "kidobtak" és szennyezné a környezetünk, engem lelkileg is feltölt a turizás. Egy nehéz időszak vagy hét után ha elmegyek és csak túrok, túrok komolyan úgy érzem kijön belőlem a feszültség, jó érzés tölt el.
Megnyugtat, feltölt, boldogsággal telít el.
Utóbbi időben döbbentem rá, hogy mennyire környezet tudatosan élünk emiatt, hogy esetek legyen 70% - ában onnan vásárolok ruhákat, vagy akár lakástextilt is.
De vettem már cipőt, fürdőruhát, függönyt, táskát, ágyneműhuzatot, dekorációt is.

Tavalyi best a maci kabátom.

Ki szereti a turikat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése